Co z folią bąbelkową?
Czy w takim razie folia bąbelkowa w ciągu dwóch lat również zniknie z rynku? Podobnie jak wymienione wcześniej produkty, służy ona do jednorazowego użytku, a przecież często jest stosowana np. przez sklepy internetowe do pakowania produktów
wrażliwych na wstrząsy. Co więcej, wielu konsumentów chwali sobie jej lekkość, a także i to, że chroni ona produkty przed wilgocią, otarciami, kurzem i innego rodzaju zabrudzeniami. Ponadto doskonale nadaje się w kuchni, gdzie może zabezpieczyć delikatne artykuły podatne na wszelkiego typu uszkodzenia.
Folia bąbelkowa i jej zastosowania
od początku zwana jest również folią pęcherzykową i została wynaleziona w 1957 roku.
Początkowo była to trójwymiarowa, plastikowa tapeta, na bazie której powstała dzisiejsza folia bąbelkowa. Do jej najpopularniejszych zastosowań należą: zabezpieczanie delikatnych przedmiotów przed uszkodzeniami mechanicznymi, ochrona przed wilgocią oraz utratą ciepła (zabezpieczy posiłki przygotowywane na wynos przed wychłodzeniem oraz nadmiernym
nagrzaniem); ponadto stosuje się ją w roli wypełniacza pustych przestrzeni w paczkach; wykorzystuje się ją również w ogrodnictwie, zwłaszcza zimą, jako ochrona roślin przed mrozem. Ponadto, niektórzy kierowcy, aby uniknąć na przedniej szybie porannego szronu, przykładają na noc arkusz folii bąbelkowej, który zabezpieczają wycieraczkami. Na końcu
warto wymienić jej popularną i nieco zabawną funkcję, jaką jest odstresowanie. Podobnież pstrykanie czy też strzelanie z folii bąbelkowej jest już uzależnieniem na skalę światową.
Co z „eko” zamiennikami?
Obecnie obserwuje się rosnącą tendencję do stosowania ekologicznych zamienników foliowych wypełniaczy do paczek, folii bąbelkowej czy różnego rodzaju foliowych poduszek powietrznych. Ich biodegradowalne alternatywy to przykładowo: papierowe wypełniacze i papier bąbelkowy, które to produkty w pełni pochodzą z recyklingu. Obecnie korzystanie z ekologicznych produktów to już nie tylko moda dla wybranych. Wyszukiwarka Google Trends wskazuje, że liczba wyświetleń frazy zero waste, która
oznacza minimalizację wytwarzanych odpadów, w ciągu ostatnich kilku lat zwiększyła się w Polsce ponad trzykrotnie. Za tym trendem idą również liczące się na rynku marki. Polski oddział Lidla zapowiedział, że do 2025 roku zredukuje ilość plastikowych opakowań o 20%, zaś popularna sieć kawiarni Starbucks zapewniła, że do 2020 roku z jej dystrybucji znikną
jednorazowe słomki.